مشتریان به  این 10  علت به نمایندگی های خودرو اعتماد ندارند
انتشار: اردیبهشت 08، 1400
بروزرسانی: 23 آذر 1404

مشتریان به این 10 علت به نمایندگی های خودرو اعتماد ندارند

مشتریان به این 10 علت به نمایندگی های خودرو اعتماد ندارند

اما اگر تمایل دارید که خودتان این کار را انجام دهید باید ابتدا پنل یا همان روکش درب را باز نموده تا بتوانید اجزا و قطعات مکانیکی داخل آن را مشاهده کرده و متوجه شوید که مشکل از کدام قطعه است. برای باز کردن روکش درب باید پیچ هایی که در قسمت های مختلف درب وجود دارند را باز نمایید. محل قرار گیری این پیچ ها در قسمت های نزدیک پنجره، پشت دسته داخلی و زیر تکیه گاه می باشد. فرسودگی سیم فلزی به کار رفته داخل درب و پاره شدن آن باعث باز نشدن درب خودرو می شود. در صورتی که درب خودرو افتادگی داشته باشد نیز باز و بسته شدن آن با مشکل مواجه می شود زیرا باعث می شود که چفت و قلاب روبروی یکدیگر قرار نگیرند.

  • در صورت صدا دادن خودرو در هنگام خلاصی باید سریعا به یک کارشناس خودرو مراجعه کرده تا مشکل گیربکس را بررسی کند.
  • 9- تعمیرگاه ها بابت تعمیراتی که انجام می دهند هیچ تعهدی ندارند و برخی اوقات رفتارهایی را با مراجعه کنندگان دارند که باعث دلخوری می شود.
  • محل قرار گیری این پیچ ها در قسمت های نزدیک پنجره، پشت دسته داخلی و زیر تکیه گاه می باشد.

دلیل افتادگی درب خودرو می تواند وزن زیاد آن باشد که باعث می شود طی گذر زمان درب از سمتی که به لولا وصل است، افتادگی پیدا کند. مهم ترین نشانه افتادگی درب خودرو شنیدن صدای غیر عادی در زمان باز و بسته کردن درب می باشد. همانطور که گفته شد هر یونیت بعد از روشن شدن و هنگام کار ، خود را چک کرده و وجود مشکل در زیر بخش ها را به طور دائم بررسی می کند. اگر مشکلی را تشخیص دهد بلافاصله خطا را در حافظه خود به صورت یک کد DTC مثلا U0100 با تفسیری کوتاه Lost Communication with ECM/PCM به صورت فعال Active ثبت می کند . اگر مشکل برطرف شود کد خطا از حافظه یونت تا زمانی که برق آن به طور کامل قطع نگردد حذف نخواهد شد و به صورت سابق History باقی خواهد ماند. به خطاهای ثبت شده در هر یونیت DTC (diagnostic trouble codes) گفته می شود.

علت یاتاقان زدن ماشین چیست؟ + نشانه های یاتاقان و راهکار

نحوه کار دستگیره بیرونی درب ماشین نیز به این صورت است که دستگیره به وسیله یک قطعه فلز و یک سیم فلزی به درب اتصال می یابد. دیاگ ها همه یا یک صفحه نمایش در خود داشته و یا از طریق یک واسط به کامپیوتر متصل می شوند تا با استفاده از مانیتور قابل مشاهده باشند و بتوان با برنامه آنها ارتباط گرفت. دیاگ ها قابلیت های زیادی دارند و یکی از آنها این است که می تواند از طریق پورت OBD به یونیت های خودرو متصل شده و لیست خطاهای DTC (diagnostic trouble codes) فعال و سابق آن یونیت را به نمایش در آورد. اگر خطا فعال نباشد می توان با استفاده از دیاگ آن را از حافظه یونیت حذف نمود.

تمام شدن سوخت خودرو

مراجعه به مکانیک های حرفه ای از مهمترین فاکتورها در عیب یابی درست خودروها است. از این رو، توصیه می شود در یافتن مکانیک های حرفه ای دقت کرده و تنها افراد یا مجموعه هایی را انتخاب کنید که از مقبولیت بالایی نزد مشتریان برخوردار باشند. دستگاه های دیاگ برای انجام تست کارشناسی فنی خودرو بعد از اتصال به درگاه OBD تمامی کدهای خود را از طریق کامپیوتر نمایش می دهند. این کدها در واقع از طریق بلوتوث یا وای فای به کامپیوتر یا موبایل ارسال شده و سپس تجزیه و تحلیل کدهای ارسالی توسط اسکنر انجام می شود.

سپس، با مشاهده سطح رادیاتور، مخزن روغن ترمز از وجود آب کافی و شفاف و همچنین نبود هیچگونه زنگ زدگی اطمینان حاصل کنید. سالم بودن باتری خودرو نیز از دیگر فاکتورهای مهم در بررسی محفظه موتور و متعلقات آن می ّباشد. برای این کار تمام بست ها و اتصالات را بررسی کرده و در صورت اتمی بودن باتری، نشان دهنده آن باید کاملا به رنگ سبز جلوه دهد. در صورت اسیدی بودن باتری نیز کفی است از وجود آب اسید اطمینان حاصل کنید. اگر کلاج نتواند دیسک کلاج را از فلایول رها کند، این بدان معناست که کلاج شما مشکل داشته و مطمئنا گیربکس را نیز دچار خرابی کرده است. در صورت صدا دادن خودرو در هنگام خلاصی باید سریعا به یک کارشناس خودرو مراجعه کرده تا مشکل گیربکس را بررسی کند.