آرشیو دسته صنعت خودرو روزنامه جهان اقتصاد
انتشار: فروردین 01، 1401
بروزرسانی: 23 آذر 1404

آرشیو دسته صنعت خودرو روزنامه جهان اقتصاد

آرشیو دسته صنعت خودرو روزنامه جهان اقتصاد

نمایشگاه های خودرو، فضایی دارند که شما را به خرید آن ترغیب و خودرو ها را در نظر شما زیبا و جذاب جلوه می کنند. با این حال، همه مردم چه به دلیل دوری مسیر و چه به دلیل نبود آن در شهرشان، به یک نمایشگاه خودرو دسترسی ندارند. اینجا، یک نمایشگاه خودروی واقعیت مجازی این مشکل را با اجازه دادن به رانندگان برای دیدن طرح های جدید خودرو ها از خانه های خود حل می کند.

  • در این راستا شناخت ساختارهای داخلی، ارزیابی روندهای جهانی، بررسی آخرین تحولات فناورانه، برنامه های ملی و فناوری، شناخت و توسعه شبکه های مورد نیاز و … از مهم ترین اقداماتی است که باید صورت گیرند.
  • به همین ترتیب به کمک سیستم های نظارتی و دوربین های هوشمند، هوش مصنوعی می تواند علایم حیاتی راننده را تحت نظر بگیرد تا در صورت بروز مشکل به او هشدار داده یا کنترل امور را خودش به دست بگیرد.
  • در همین حال نگاهی به وضعیت قطعات و شکایات از میزان کیفیت آن ها نشان می دهد که موضوع بی کیفیتی قطعات بیشتر شامل خودروهای قدیمی است که دیگر عمری از آن ها گذشته است.
  • ضمن طراحی این سازوکار، مانند اکثر کشور ها برای شروع کار در بخش خودرو های سبک حداقل ۴۰% ساخت داخل الزامی است و در غیر این صورت تعرفه cbu خواهد بود.
  • تاثیر تحریم ها بر صنعت خودرو، در معاملات سهام و تحلیل صنعت خودرو نیز محسوس بود.

واردات قطعات با قیمت ارزی مناسب و بدون محدودیت های ناشی از تحریم ها انجام می شد و صنعت خودرو اولین رشد چشم گیر خود را پس از انقلاب تجربه می کرد. خودروهایی مانند سوزوکی، برخی مدل های پژو، ماکسیما، رونیز، ریو و برخی مدل های مزدا و تویوتا از پرطرفدارترین خودروهای خارجی هستند که در دهه ۸۰ شمسی در ایران به فروش می رسیدند. صنایع خودروسازی یکی از صنایع مهم می باشد که همین موضوع باعث شده تا بسیاری از افراد حقیقی و حقوقی با استفاده از بخش های مختلف این صنعت نسبت به تولید آن اقدام نمایند.

پژوپارس ۶۱۵ میلیون تومان شد/ جدول قیمت

چالش\u200e هایی که در صنعت قطعه\u200e سازی برای دو خودروساز بزرگ کشور وجود دارد، موجب شده تا صنعت خودروسازی با مشکلاتی مواجه شود. همچنین چالش های موجود در بخش قطعه سازی، سبب شده تا صنعت خودرو نتواند به عنوان یک مزیت رقابتی در صنعت ایران قلمداد شود. برای برطرف کردن برخی از این چالش \u200eها، رسیدن به خودکفایی تولید قطعات نیاز است. تمامی این موارد تنها یک موضوع را نشان می دهد، آن هم آثار نامیمون دخالت دولت در بازار و رویکرد قیمت گذاری دستوریست.

واقعیت مجازی چه تأثیری بر صنعت خودرو خواهد داشت؟

۱-۳- فقدان زیر ساخت های لازم جهت طراحی محصولات جدید نظیر مرکز آزمون جاده ای (Proving ground) که به جهت عدم تامین منابع و عدم حمایت های دولت و دست اندرکاران صنعت خودرو پس از سالها پیگیری عملا به تعطیلی کشیده شده است. همچنین تکمیل نبودن امکانات انجام تست و آزمون های ایمنی و عملکردی خودرو ها فضای را برای آزمون و خطاهای مرسوم طراحی و تحقیق فرآهم نمی آورد. ۳-۱- تصمیمات تحمیلی به صنعت خودرو به طور مثال پیش فروش های اجباری یا سرمایه گذاری در برخی کشورهای خارجی و استانها که فاقد منطق اقتصادی است و منجر به زیان و تحمیل هزینه های هنگفت به خودروسازان شده است. قوانین رانندگی اعمال شده برای خودروهای خودران متفاوت از بقیه خواهد بود در استفاده از این ماشین ها اگر تصادفی صورت بگیرد؟ باید چه کسی را مقصر دانست، تردد این ماشینها در تونل ها و پشت پل ها چه مشکلی ممکن است در این شرایط حساس که نیاز به تصمیم گیری آنی دارد پیش بیاید. تولید و صادرات صنعت خودروسازی ترکیه در 2 ماهه نخست سال افزایش قابل توجهی داشت. به دلیل تغییرات زیاد در تصمیمات خودروسازان، معمولا پروژه های بزرگ و بلندمدت از جنس توسعه محصول، ناقص رها شده و بازگشت هزینه مالی و زمانی سرمایه گذاران در حوزه قطعه سازی محصول جدید دچار چالش جدی می شود.

این نوع واگذاری منطقا تعارض آفرین و تباه کننده نه تنها از مزایای هیچکدام از صورت های دولتی یا خصوصی بهره ای نبرده بلکه معایب هر دو را در خود جمع کرده است. صنعت خودرو سازی در ایران در سال های اخیر شاهد رشد و توسعه چشمگیری بوده است که فولاد نقش بسزایی در این پیشرفت داشته است. فولاد ستون فقرات تولید خودرو است که استحکام، دوام و ایمنی مورد نیاز در وسایل نقلیه را فراهم می کند.